34 km
Geen vignet
Markering

Informatie over route lunteren

Je kunt deze route op verschillende plaatsen starten en combineren met de routes Ede (rood), Otterlo (lichtblauw) en de Kinderroute (lichtgroen)

Vanaf startpunt Belmont:
Tegenover de parkeerplaats rij je schuin het bos in, waar je al gelijk de eerste paarse bordjes ziet. Vervolgens gaat het linksaf en slinger je tussen de bossen door terug naar het brede pad. Vanaf hier gaat het rechtdoor tot aan de splitsing met de Hessenweg waar je linksaf slaat. Deze Hessenweg volgen over de onverharde weg, dit is een lekker lang stuk vals plat omhoog.

Vlak voor camping de Goudsberg gaat het rechstaf richting het zandgat waar een paar leuke afdalingen en beklimmingen geduldig op je wachten. Na deze beproeving weer terug de Hessenweg op en aan de andere kant de Goudsberg af. Hier liggen naast een snelle afdaling ook wat technische gedeeltes waar je je skills goed kan testen. Deze sectie komt uiteindelijk weer uit op de Hessenweg
(let op: onoverzichtelijke en gevaarlijke oversteek!)

* hier is de verbinding met  startpunt MTB Centrum Veluwe *

Weer wordt het zandgat opgezocht en na een spectaculaire afdaling en pittige klim gaat het via de Immenweg richting het inmiddels beruchte “Area 51”. Deze sectie (die overigens met route Otterlo wordt gedeeld) kenmerkt zich door steile klimmetjes en snelle afdalingen waarbij je goed alert moet zijn. Aan het einde van deze pittige track ga je voor het bruggetje rechtsaf om route Lunteren te blijven volgen. Nu volgt een lange track die lichtjes omhoog loopt en waar de benen goed getest kunnen worden. Na de oversteek met de Planken Wambuisweg slinger je door een bebost gebied naar de aansluiting met route Ede en de spannende passage met jumps.

Na de jumps gaat het door de naaldbossen naar het MOB-complex waar je langs het hek voluit kunt gaan. Aan het einde rechtsaf en na 100 meter weer links naar de korte track met de 2 bruggetjes. Als je hieruit komt ga je links richting de rotonde en aan de overkant weer links, waar je via een leuke verbinding de Kinderroute oppakt, die voor een groot deel gedeeld wordt met route Lunteren.

Op deze Kinderroute hebben kinderen voorrang en is snelheid ondergeschikt. Uiteindelijk kom je na verschillende leuke singletracks op een splitsing uit waar je linksaf de route Lunteren vervolgt. Hier volgen de snelle singletracks elkaar in rap tempo op en kom je vanzelf weer op de Goorsteeg uit richting het opstappunt. Je pakt hier nog even de laatste singletrack met de twee diepe gaten en aan het einde van deze track is het 2 x links om weer op de parkeerplaats uit te komen

Een vignet voor deze route is niet nodig

Startlocaties:
Hotel Belmont
Goorsteeg 66
6718TB  Ede
N. 52.07591 E 5.649469

MTB Centrum Veluwe (Tonnie’s Bikeshop, fietsverhuur, websitemaps)